Hľadáme nových členov tímu TEDxBratislava

| autor: TEDxBratislava
Tim

TEDxBratislava má za sebou päť ročníkov. Počas nich pôsobilo v tíme celkovo 32 ľudí. Každý rok niekto z tímu odíde a niekto nový príde. Mohlo by sa zdať, že máme vysokú fluktuáciu, ale práve toto striedanie zabezpečuje prílev nových nápadov, nadšenia a energie celkovo.

A nie je tomu inak ani tento rok. Niekoľko ľudí odchádza, a preto hľadáme nových členov tímu. Nevieme presný počet, nemáme ani presne určené, čo by mali noví ľudia ovládať. Ale pokúsime sa načrtnúť, čo všetko sa v tíme deje, z čoho vlastne príprava pozostáva a na základe toho snáď zistíte, či je to niečo pre vás.

Hľadáme ľudí, ktorí majú silnú vnútornú potrebu sa realizovať a pretaviť svoje nápady a vízie na skutočnosť. V tíme vám nikto nebude prikazovať, čo máte robiť, máte teda úplne voľné pole pôsobnosti. To sa vám len tak nepošťastí niekde inde.

Nebudeme vám klamať. Organizácia TEDxBratislava je časovo náročná. Rátajte, že ňou strávite väčšiu časť roka minimálne 4-10 hodín týždenne. Samozrejme, čím bližšie k podujatiu, tým sa aktivita zintenzívňuje. Záleží tiež na tom, akú úlohu v tíme budete zastávať. Niektoré sú náročnejšie počas pár mesiacov pred podujatím, iné sú najväčší záhul počas dňa konania.

Nech už sú to registrácie, catering, prestávkové aktivity alebo koordinácia dobrovoľníkov, všetko pozostáva z troch hlavných činností – emailovanie, telefonovanie a stretávanie sa. Zdá sa to nuda, ale tak to naozaj je. Pri príprave TEDxBratislava vybavíte stovky emailov (doslova), desiatky telefonátov a absolvujete veľa stretnutí. Komunikujeme s dodávateľmi, partnermi, rečníkmi a účastníkmi. Ak máte prácu, počas ktorej si nemáte vôbec možnosť pozrieť súkromný email, vybaviť súkromný telefonát, odskočiť si na stretnutie, bude to problém. Lebo dodávatelia majú tiež svoj pracovný čas a po siedmej (alebo aj skôr) sa im nedovoláte. A ak je treba osobné stretnutie s rečníkom alebo partnerom, väčšinou ich mávame v čase obedov. A na to musíte myslieť, ak sa do tímu hlásite.

Čoraz bližšie k podujatiu narastá počet úloh, ktoré nie sú špecificky určené, ale robia sa kolektívne, resp. robia ich tí, ktorí práve najviac stíhajú. Písanie textov do brožúry, na web, preklady, kontrola textov, upresňovanie všetkých detailov (počet izieb pre rečníkov, spresňovanie počtu chlebíčkov a pod.), nákup vecí potrebných pre prestávkové aktivity, výroba rekvizít a kopec iných vecí. Nie je to o tom, že kto čo vie alebo nevie, tu je to opäť o tom, že ktokoľvek, kto má práve voľné ruky a kapacity, urobí, čo je treba.

Každý v tíme sa vyjadruje k rečníkom, ale vždy ho má na starosti konkrétny člen tímu. A ten človek musí rátať s tým, že okrem telefonovania a stretávania sa, si bude musieť nájsť čas na spracovanie ich vstupov. To znamená, že s rečníkom, tak povediac, zaspávate aj vstávate, premýšľate o tom, ako sa rozprávanie jeho príbehu vyvíja a ako môžete vy byť prospešný pri jeho vytváraní. Netreba zabúdať na to, že aj rečníci sú len ľudia a radi si nechajú dolaďovanie talku aj prezentácie na posledné dni pred podujatím, takže treba rátať okrem práce s formou a obsahom rozprávania aj s tým, že im budete po nociach pomáhať s vizuálmi.

Ak chcete byť v tíme, musíte si nájsť čas raz za dva týždne na pravidelné večerné stretnutia tímu. A to po dobu pol roka. Občas to môže ísť vašim partnerom na nervy. Možno by radšej išli s vami do kina, no vy uprednostníte hádky a naťahovačky s členmi tímu na stretnutí. Riešením môže byť, že do tímu zatiahnete aj partnera/ku :) Minimálne na našu každoročnú chatovicu ho/ju zoberte.

Čo sa týka požiadaviek na nových členov tímu, tak sú to tieto:

  1. 1. Chceme iniciatívneho človeka, ako sme písali už vyššie. Napr. prídete a poviete: “Chcem urobiť TEDxBratislavaSalón o parazitoch.” A do týždňa vymyslíte kde, s kým, ako. A do mesiaca Salón aj urobíte. Prednosťou je, ak máte vlastnú víziu, čo by ste chceli podujatím zmeniť alebo rečníka, ktorého by ste chceli verejnosti predstaviť.
  2. 2. Chceme makača (anglicky doer). Keď o tretej ráno v deň eventu zistíme, že máme poposúvané titulky vo videách, ostanete hore a titulky prečasujete. Nie preto, že vás prinútime alebo prikážeme, ale preto, že viete, že je to treba urobiť a nebudete čakať, že to urobia iní.
  3. 3. Nebojíte sa povedať svoj názor. V tíme sú rôznorodí ľudia s rôznymi názormi a pohľadmi na vec. To prispieva ku kvalite tímu a zaujímavému vyskladaniu programu. Byť v tíme je síce o vykonávaní stovky drobných úloh, ale veľkú časť tvorí práve hľadanie tém a rečníkov. Od nových ľudí očakávame, že prinesú zaujímavé nápady a budú si ich vedieť presadiť.
  4. 4. Nemáte problém prijať kritiku. Lebo v našom tíme sa nemilosrdne zdrbáva. Kritika, sarkastické poznámky a bežné robenie si srandy je zapísané v DNA tíme. Takže by ste nemali byť urážlivý typ.
  5. 5. Viete si priznať chybu. Chyby robíme všetci, prúserov sme mali nemálo. Ale vyriešili sa hneď, ako ten, kto chybu urobil, o nej povedal ostatným. Nehneváme sa na človeka, ale hľadáme spolu riešenie.
  6. 6. Angličtina. Je fajn, ak viete angličtinu na čo najvyššej úrovni, ale nie je to podmienka. Ale aspoň bežnú emailovú komunikáciu by ste mali zvládať.
  7. 7. Toto podmienka nie je, ale bolo by super, ak by ste ovládali ešte niečo špecifické – grafiku, tvorbu a správu webov, strih videí, máte dlhoročné skúsenosti s projektovým manažmentom, zabezpečovali ste už catering pre iné podujatie, viete čarovať, poznáte sa osobne s nositeľom Nobelovej ceny, máte telepatické schopnosti, máte stroj na peniaze. :) Myslíme si, že každý také niečo špecifické má a vie, takže dajte nám o tom vedieť, my už pre to využitie nájdeme.

Ak máte teda záujem byť v tíme, vyplňte formulár nižšie. Každému sa ozveme najneskôr do mesiaca od vyplnenia formulára.

AKTUALIZÁCIA 23.10.2014: Prihlášky sme uzatvorili, prihlásilo sa viac ako 60 ľudí, ďakujeme za záujem. Ale nezúfajte, skvelých projektov veľa, poobzerajte sa. Alebo si usporiadajte vlastný TEDx.